Renault Captur – En af de allermest populære biler i hele Europa
Lidt lavere, lidt bredere men 11 cm længere gør Captur til en velvoksen og mere eksklusiv bil. Sammen med det skarpere visuelle indtryk er Captur spækket med nyeste teknik, sikkerhedssystemer, smarte og brugbare mobilitetstjenester – og så er det Renaults første Plug-In-Hybrid.
Europas mest populære SUV præsenteres nu i en på alle måder forbedret og mere eksklusiv form. Materialerne, interieur, skærme og kvaliteten er løftet gevaldigt og pioner ånden fra den første generation går igen – bare på et langt højere niveau. En moderne bestseller er blevet mere atletisk og dynamisk og har fået den ekstra plads som flere har efterspurgt. Det gør Captur til en komplet pakke, der skal sikre fortsat popularitet i en af de mest konkurrenceprægede segmenter. Til at vinde kampen om kunderne er Captur udstyret med et topmoderne arsenal af udstyr og teknik kombineret med den ideelle størrelse.
Bedste Plug-In-Hybrid på markedet kombineret med Formel1 teknologi
Én af målsætningerne med den nye Captur, har været at sætte nye standarder. Og præcis som forgængeren i 2013, er Captur igen med helt fremme. Seks forskellige motorer – fra 100 hk benzin til 155 hk benzin og diesel på 95 eller 115 hk eller den helt nye T-TECH Plug in hybrid som naturligvis er den største nyhed. Alle er de mest moderne motorer i branchen og med E-TECH er det muligt at køre op til 65 km på ren el – det er ny standard. Alle drivliner kombineres med EDC dobbeltkoblingsgearkasser eller manuelle på 5. eller 6. trin.
E-TECH motoren er en opladelig hybrid bestående af 2 elmotorer på i alt 9,8 kWh koblet på en 1,6 liters benzinmotor på 160 hk. Det er lykkedes at producere hele motoren i samme størrelse og vægt som fx 1,3 benzinmotoren, hvilket også er en bedrift. Direkte fra F1 kommer gearkassen, der faktisk ikke er der – det er en såkaldt multimode direkte transmission, der selvsagt er let og hurtig og som er banebrydende teknologi for almindelige biler. Det samme kan siges om bremsesystemet, der også er hentet fra Renaults F1 afdeling – hver gang der bremses overføres energi til batteriet som dermed får længere rækkevidde på ren el. Således kan vi nu se en direkte linje fra udviklingen af teknologi i Formel-1 teamet videre til de biler Renault sælger til hverdagen. Men udover de teknologiske fordele er Captur naturligvis også fuld af udstyr, der også sætter nye standarder i klassen.
EASY-Connect og EASY-link – skabt til hverdagen.
Der er selvfølgelig fuld LED belysning, 18” hjul og 5-stjernet sikkerhedsudstyr i Captur. Fra Adaptiv fartpilot, Blind Spot warning, Lane keeping, 360* kamera osv. er sikkerheden helt i top. Og kombineret med et imponerende multimediesystem, der altid er automatisk opdateret og en del af Smart teknologien, kan føreren nemt fokusere på at køre bilen mens mobilitetstjenesterne intuitivt er en del af turen. Kort fortalt er indtrykket og især udtrykket på et langt højere niveau end vi er vant til og selv bagagerummet på 536 l og Bose systemet giver indtryk af en langt dyrere bil. Med brug af MyRenault App´en, der er designet til ejeren, er der altid fuld overblik og hvorfor ikke vælge en af de 90 farvekombinationer, der gør Captur til en personlig bil?
Den nye Captur føles som en moderne og flot udstyret bil. Og der er ingen grund til at denne årgang ikke bliver ligeså populær som forgængeren.
I Danmark fra årsskiftet. #Capturyouradventure
Specs:
Længde 4 228 mm
Bredde 1 797 mm
Højde1 566 mm
Wheelbase 2 639 mm
Bagagerum 536 l
Hjul: 16’’ / 17’’ / 18’’ – 690 mm
Motor og gearkasse:
TCe 100 benzin / manuel 5 gear
TCe 130 benzin / manuel 6 gear eller EDC 7
TCe 155 benzin / EDC7
Blue dCi 95 / manuel 6 gear
Blue dCi 115 / manual 6 gear eller EDC 7
E-TECH Plug-in hybride – multimode transmission