Skip to content
Menu
dkbenzin.dk
  • Privatlivspolitik
dkbenzin.dk

Ny Renault Captur udfordrer premium segmentet

Posted on 11. november 201928. april 2021

Ny Renault Captur udfordrer premium segmentet

Renault Captur – En af de allermest populære biler i hele Europa

Lidt lavere, lidt bredere men 11 cm længere gør Captur til en velvoksen og mere eksklusiv bil. Sammen med det skarpere visuelle indtryk er Captur spækket med nyeste teknik, sikkerhedssystemer, smarte og brugbare mobilitetstjenester – og så er det Renaults første Plug-In-Hybrid.

Europas mest populære SUV præsenteres nu i en på alle måder forbedret og mere eksklusiv form. Materialerne, interieur, skærme og kvaliteten er løftet gevaldigt og pioner ånden fra den første generation går igen – bare på et langt højere niveau. En moderne bestseller er blevet mere atletisk og dynamisk og har fået den ekstra plads som flere har efterspurgt. Det gør Captur til en komplet pakke, der skal sikre fortsat popularitet i en af de mest konkurrenceprægede segmenter. Til at vinde kampen om kunderne er Captur udstyret med et topmoderne arsenal af udstyr og teknik kombineret med den ideelle størrelse.

Bedste Plug-In-Hybrid på markedet kombineret med Formel1 teknologi

Én af målsætningerne med den nye Captur, har været at sætte nye standarder. Og præcis som forgængeren i 2013, er Captur igen med helt fremme. Seks forskellige motorer – fra 100 hk benzin til 155 hk benzin og diesel på 95 eller 115 hk eller den helt nye T-TECH Plug in hybrid som naturligvis er den største nyhed. Alle er de mest moderne motorer i branchen og med E-TECH er det muligt at køre op til 65 km på ren el – det er ny standard. Alle drivliner kombineres med EDC dobbeltkoblingsgearkasser eller manuelle på 5. eller 6. trin.

E-TECH motoren er en opladelig hybrid bestående af 2 elmotorer på i alt 9,8 kWh koblet på en 1,6 liters benzinmotor på 160 hk. Det er lykkedes at producere hele motoren i samme størrelse og vægt som fx 1,3 benzinmotoren, hvilket også er en bedrift. Direkte fra F1 kommer gearkassen, der faktisk ikke er der – det er en såkaldt multimode direkte transmission, der selvsagt er let og hurtig og som er banebrydende teknologi for almindelige biler. Det samme kan siges om bremsesystemet, der også er hentet fra Renaults F1 afdeling – hver gang der bremses overføres energi til batteriet som dermed får længere rækkevidde på ren el. Således kan vi nu se en direkte linje fra udviklingen af teknologi i Formel-1 teamet videre til de biler Renault sælger til hverdagen. Men udover de teknologiske fordele er Captur naturligvis også fuld af udstyr, der også sætter nye standarder i klassen.

EASY-Connect og EASY-link – skabt til hverdagen.

Der er selvfølgelig fuld LED belysning, 18” hjul og 5-stjernet sikkerhedsudstyr i Captur. Fra Adaptiv fartpilot, Blind Spot warning, Lane keeping, 360* kamera osv. er sikkerheden helt i top. Og kombineret med et imponerende multimediesystem, der altid er automatisk opdateret og en del af Smart teknologien, kan føreren nemt fokusere på at køre bilen mens mobilitetstjenesterne intuitivt er en del af turen. Kort fortalt er indtrykket og især udtrykket på et langt højere niveau end vi er vant til og selv bagagerummet på 536 l og Bose systemet giver indtryk af en langt dyrere bil. Med brug af MyRenault App´en, der er designet til ejeren, er der altid fuld overblik og hvorfor ikke vælge en af de 90 farvekombinationer, der gør Captur til en personlig bil?

Den nye Captur føles som en moderne og flot udstyret bil. Og der er ingen grund til at denne årgang ikke bliver ligeså populær som forgængeren.

I Danmark fra årsskiftet. #Capturyouradventure

Specs:

Længde 4 228 mm

Bredde 1 797 mm

Højde1 566 mm

Wheelbase 2 639 mm

Bagagerum 536 l

Hjul: 16’’ / 17’’ / 18’’ – 690 mm

Motor og gearkasse:

TCe 100 benzin / manuel 5 gear

TCe 130 benzin / manuel 6 gear eller EDC 7

TCe 155 benzin / EDC7

Blue dCi 95 / manuel 6 gear

Blue dCi 115 / manual 6 gear eller EDC 7

E-TECH Plug-in hybride – multimode transmission

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Seneste indlæg

  • Den ideelle løsning til parkering ved Hamburg Lufthavn
  • Hvad er en motorcykel?
  • Få bilen fikset hos et kompetent Autoværksted
  • Aquaplaning- hvad gør man, hvis det sker?
  • Nødudløser eller nødstop-udløser på el-biler

Seneste kommentarer

    Arkiver

    • maj 2023
    • marts 2023
    • februar 2023
    • januar 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • maj 2022
    • oktober 2021
    • september 2021
    • august 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • maj 2021
    • april 2021
    • marts 2021
    • februar 2021
    • januar 2021
    • december 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • august 2020
    • juli 2020
    • juni 2020
    • maj 2020
    • april 2020
    • marts 2020
    • februar 2020
    • januar 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • august 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • maj 2019
    • april 2019
    • marts 2019
    • februar 2019
    • januar 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • august 2018
    • september 2015
    • august 2015
    • juli 2015

    Kategorier

    • Benzin selskab
      • INCO
      • Q8
      • Statoil
    • Ikke-kategoriseret
    • Mærker
      • AIWAYS
      • Audi
      • BMW
      • Citroën
      • CUPRA
      • Dacias
      • Fiat
      • Fisker
      • Ford
      • Goodyear
      • Hyundai
      • Kia
      • Mercedes-Benz
      • MINI
      • Nissan
      • Peugeot
      • Porsche
      • Renault
      • Scania
      • Seat
      • Skoda
      • Suzuki
      • Tesla
      • Volkswagen
    • Nyheder
      • Biler
      • Lastbiler
      • Motorcykler
      • Service og bilpleje
        • Dæk
    • Område
      • 2770 Kastrup
      • Vejledende priser
    • Parkering
      • Lufthavn
      • Tyskland
      • Udlandet
    ©2023 dkbenzin.dk | Powered by SuperbThemes!