Ny center-airbag fra KIA skal mindske hovedskader forårsaget af passagerer, der kolliderer med hinanden med 80 %
|
Vi arbejder kontinuerligt på at forbedre passagersikkerheden yderligere ved at forberede vores biler på alle slags tænkelige ulykker”. Hvis der ikke sidder nogen i det forreste passagersæde, vil airbag’en beskytte føreren mod sidekollision fra højre side. KIA har udviklet en ny teknologi, som gør det muligt at forenkle designet og reducere vægten af komponenterne i en airbag. ”Men vi hviler ikke på laurbærrene. Samtidig vil det forenklede design give koncernens designteam større fleksibilitet i forhold til nye typer af sædedesign i fremtidige bilmodeller.
Euro NCAP vil forventeligt fra begyndelsen af 2020 inddrage påvirkninger fra centret af bilen i deres sikkerhedstest, og KIAs nye airbag forventes at være gunstigt i en sådan evaluering.
”Udviklingen af den nye center-airbag er mere end bare en tilføjelse af en ekstra airbag,” sagde Hyock In Kwon, forskningsingeniør fra KIA koncernens Crash Safety System Engineering Design Team. KIA har udviklet en ny center-airbag, der yderligere forbedrer sikkerheden i sine biler. Den nye teknologi vil blive implementeret i kommende KIA modeller.
Denne nye, ekstra airbag udløses i rummet mellem fører- og passagersæder for at forhindre hovedskader hos passagerer i forreste række. Center-airbag’en er installeret i førersædet og vil blive udløst, når en evt. Komponentproduktionen bliver med den nye teknologi omkring 500 g lettere end konkurrerende produkter. påvirkning registreres.
Den nye center-airbag forventes at mindske hovedskader forårsaget af passagerer, der kolliderer med hinanden med 80 %. I henhold til statistik fra European Automobile Manufacturer’s Association er 45 % af alle sekundære skader, forårsaget af denne slags sammenstød eller kollisioner med bilens interiør.
Koncernen har anvendt nylig patenteret teknologi – som ikke alene optimerer pålideligheden, men også reducerer vægten og størrelsen af en airbag.
Den nye airbag indeholder en komponent kaldet tether, der gør det muligt for airbag’en at bevare sin form og modstå passagerens vægt. Den nye airbag har til formål at adskille rummet mellem fører og passager.